woensdag 12 maart 2014

Creatieve verpakking creëert ambassadeurs

Wie durft beweren dat in het leven enkel het innerlijke telt zou voor straf met een tandenborstel de winkelvloer van Astria moeten komen schrobben. Mij maak je immers niets wijs. Het oog wil allereerst verleid worden door het uiterlijk. Nergens wordt deze stelregel beter bevestigd dan in de marketing-en verpakkingsindustrie. Waarom willen kinderen in de winkel per sé een ontbijtgranendoos met flashy kleuren of een tube tandpasta bekleed met de snolletjes van K3. De verpakking is gewoon even belangrijk als het product dat je verkoopt. Zo koester ik nog steeds het doosje waarin mijn allereerste iPhone zat verpakt. Het is een relikwie dat voor mij meer waarde heeft dan de lijkwade van Turijn.

Het is dan ook cruciaal dat er genoeg aandacht aan de verpakking wordt besteed. Stop je product niet zomaar in een saaie doos of een plastik zak, maar denk na hoe jouw product als een 'purple cow' uit de band kan springen in de winkelrekken dankzij een creatieve verpakking. Zorg ervoor dat mensen de verpakking beginnen sharen op platformen als Instagram en zo ambassadeur van jouw merk worden. Onderstaande fabrikanten van alledaagse producten zoals muziekoortjes, spijkers, koekjes en verfborstels hebben alvast goed in hun oren geknoopt hoe je een glimlach kan tevoorschijn toveren bij de consument.

creatieve verpakking creatieve verpakking
creatieve verpakking creatieve verpakking

Geen opmerkingen:

Een reactie posten