dinsdag 7 december 2010

Creative sokken



Opvallen met een originele beursstand tijdens een evenement is soms even eenvoudig als aan je ellebogen likken. Toen ik vorig weekend rondliep op het marketingcongres van Stichting Marketing viel het me weer op hoe troostloos sommige standhouders wegkwijnden. Sommigen stonden als stervende sanseveria's in hun bloempot te wachten tot iemand ze uit hun lijden kwam verlossen. Gelukkig waren er enkelen die het wat ludieker aanpakten en gadgets uitdeelden. Zo was er Yento, een nieuw data-platform dat adverteerders moet toelaten om met een symbolische druk op de knop aanwezig te zijn op diverse social media of gebruik te maken van het emailbestand van diverse mediabedrijven. Om hun boodschap "There's a new matchmaker in town" kracht bij te zetten, kregen deelnemers een Yento-sok in de handen geduwd. Wie tijdens het congres iemand kon vinden met een zelfde sok, had "prijs". Het is een mooi voorbeeld hoe gadgets je communicatieboodschap kracht kunnen bijzetten. Indien de mannen van Yento trouwens ooit overwegen om een vervolg-actie te doen, had ik alvast deze sokken in gedachten:

1. De sigarettensokken


2. Massagesokken



3. De zelfverdedigingssokken



4. Sokken met verwarmingselement





source


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen