zaterdag 27 november 2010

Gadgets pimpen marketingcampagnes



Marketeers beschikken doorgaans over een heel arsenaal aan wapens om een campagne tot een succesvol en vredevol einde te brengen. Vandaag was ik een beetje in mijn marketinggat gebeten dat TMF in samenwerking met gameproducent EA snelheidsboetes gaat terugbetalen aan diegenen die tussen 1 januari en 21 november een snelheidsboete kregen en daar een goed excuus kunnen aan nieten [lees artikel De Morgen]. Enerzijds is dit deviant gedrag gaan belonen en anderzijds kan dit slachtoffers en nabestaanden van ongevallen kwetsen. Stel je voor dat Durex binnenkort de actie lanceert waarbij je gratis een jaar condooms kan winnen wie het grootste "accident" heeft gehad. Hoe zou jij je voelen als je ouders wonnen.

Ik ben dan ook tegen ondoordachte controverse als marketingtool. Geef mij maar een leuk en zinvol gadget dat de marketingcampagne tot een hoger niveau kan pimpen. De onderstaande marketeers zijn daar mijns inziens goed ingeslaagd.













source


Geen opmerkingen:

Een reactie posten