woensdag 16 september 2009

Problemen bij Personalisatie Gadgets



Een groot probleem dat zich vaak stelt voor bedrijven om gadgets te personaliseren is een bijhorende goede database. Vaak is de data "vervuild" en kan het voorkomen dat klanten of prospects een gadget krijgen met een verkeerde naam op. Wat goed bedoeld is kan dan een verkeerd effect hebben. Ik kan zelf met de gadgets waarop mijn naam (Matthieu) verkeerd staat geschreven een eigen gadgetshop openen. Kortom, een goede doorliching van de eigen database is cruciaal. Het is zeker aan te raden om daarvoor op de deur te kloppen van database-specialisten als WDM, Spectron, De Post, Graydon, etc.

Naast de kwaliteit van de database zullen er nu en dan nog steeds gevallen zijn die de personalisatie van relatiegeschenken bemoeilijken. Neem nu Andreas Jankov. Op zich is dat een korte naam die je op ieder voorwerp zou moeten kunnen drukken. Ware het niet dat deze Andreas Jankov zijn naam heeft veranderd in Julius Andreas Gimli Arn MacGyver Chewbacka Highlander Elessar Jankov. De Noor wou op die manier zijn liefde voor film bezegeld zien en de autoriteiten hebben dit gehonoreerd [lees artikel De Telegraaf]. Ik kan me moeilijk inbeelden dat er gadgets zijn waar je deze naam duidelijk op kunt krijgen. Kortom het is belangrijke om een idee te krijgen van de lengte van de te personaliseren velden uit uw bestand. In Excel kan dat vrij eenvoudig door de formule =len(celx) te hanteren. Als je vervolgens sorteert op deze kolom met cellengtes weet je meteen of er in jouw bestand ook zo een filmgek zit.


Bestel uw gepersonaliseerde gadgets, business-
gifts, beroeps-en promokleding bij
Astria.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten